penaja

Sunday, July 10, 2011

henfon hadiah hari jadi awang spana


     pada bulan lepas adalah ulang tahun awang spana yang ker40',tak sabar dia untuk menerima hadiah dari isterinya yang akan tiba dari kota pagi ini...awal-awal pagi lagi dia dah punchcard balik kerja,,,(BLUM PUKUL 5.30AM DAH BALIK)

    sampai dirumah, isterinya dah menunggu dengan henfon baru ditangan.sebelum menyerahkan 
kepada awang spana,isterinya sempat menerangkan serba sedikit cara menggunakan henfon tu.(maklum la awang spana jenis yang lemau orangnya)

"Lagi lama abang cakap lagi banyak abang kena bayar". Asyik sungguh awang spana mendengar penjelasan dari isteri kesayangannya tentang cara-cara nak guna henfon.

"Ooo...jadi abang kena kurang cakap la kalau nak jimat duit ye," balas awang spana sambil angguk-anggukkan kepala di depan isterinya tanda faham. Awang spana happy sangat bila dapat henfon hadiah harijadi ke 40nya dari isteri kesayangannya yang berkerja di kota.

Awang spana tercongak-congak cuba mengingati panduan membuat panggilan yang diajar isterinya. Di dailnya nombor isterinya satu demi satu dan tekan SEND. Seketika kemudian isterinya menjawab..

"Hello! Hello...Abang ke tu?" Namun Awang spana tak jawab sepatah pun. Di biarkan lama jugak isterinya memanggil-manggil sebelum Awang sepana menjawab ringkas.

"ANA, ni Abang ni, Abang tak buleh cakap nanti kena bayor lebih, apa kate ANA cakap aje bior Abang dengar ok ANA ok..!". Kemudian Awang spana terus diam dan jauh di kota isteri Awang spana hairan dengan perangai suaminya yang buang tebiat pakai telefon tapi tak mau cakap.

     dah la sengal ,,,,lemau pulak tu.....

No comments:

Post a Comment